Cu toții ne-am confruntat la un moment dat cu organizarea incorectă a timpului, fapt care a atras după sine deadline-uri pierdute, proiecte amânate sau task-uri suplimentare. Ei bine, totul constă în eficientizarea insuficientului timp. Dacă vrei să fii mai productiv și să ai rezultate mai bune atât la job, cât și acasă, trebuie să ții cont de câteva sfaturi importante de la care să nu te abați sub nicio formă și să le implementezi în programul cotidian.
Înainte de orice, trebuie să ai mereu în vedere faptul că timpul nu se întoarce și nu se schimbă, dar poți schimba felul în care tu folosești timpul. Mulți dintre noi suntem predispuși să pierdem vremea cu lucruri inutile, fie că folosim internetul în mod excesiv sau dăm telefoane peste telefoane sub pretextul de a socializa.
Creează obiective și atinge țeluri
Cel mai important pas pe care trebuie să îl faci pentru a-ți eficientiza timpul este să îți notezi activitățile de peste zi și să observi cât timp aloci fiecărei acțiuni. Fără doar și poate, este momentul să elimini lucrurile care îți mănâncă cel mai mult timp.
Obiectivul principal este să îți schimbi comportamentele în timp pentru a reuși ceea ce ți-ai propus. Cu alte cuvinte, după ce ai stabilit scopurile trebuie să le urmărești pentru a vedea dacă le îndeplinești sau nu. Gestionarea fizică a timpului este să știi unde mergi acum și să planifici unde vei petrece vremea în viitor.
Un alt aspect important în gestionarea celebrului termen, care nu ajunge niciodată, este delegarea. Încearcă să împărtășești sarcinile și cu alte persoane. Astfel, te poți bucura și profita la maxim de timpul pe care îl ai. Faptul că te poți baza pe unii oameni în situații de criză, nu face decât să te ajute să rămâi pe baricadă în mod eficient, fără a te pierde în detalii.
Pentru a avea succes, anticipează neprevăzutul
Toată lumea e capturată de activități imprevizibile, tocmai de aceea trebuie să iei în calcul astfel de situații neașteptate. Automonitorizarea te poate ajuta să sesizezi câte activități nescontate năvălesc asupra rutinei tale.
Atunci când vine vorba de organizarea timpului, problema fundamentală constă în consumul de energie. Cu siguranță ai observat că, uneori, o activitate obișnuită îți fură jumătate de oră din timp, iar alteori este vorba de o oră sau chiar mai mult. Trebuie să fii onest cu tine însuți și să recunoști că atunci când ești binedispus, automat ești și eficient. Practic, stările de spirit ne pot afecta în gestionarea corectă a timpului.
În momentul în care ești hotărât că vrei o schimbare de lungă durată nu trebuie să dai uitării multitasking-ul. Această activitate reduce performanța cu aproape 50%. Încearcă să iei lucrurile la rând și să le duci la bun sfârșit, fără a te suprasolicita.